Børnehold

Generelt

På billedskolens hold bygger undervisningen på en vekselvirkning mellem opgaver med en fastere ramme og meget frie opgaver, hvor eleverne ud fra egne erfaringer og valg udvikler skæve, skøre og skønne idéer. Vi arbejder i dybden med kendte materialer og eksperimenterer med nye. Gennem arbejdet videreudvikler vi teknikker og arbejdsgange afhængigt af hvilket alderstrin, der bliver arbejdet på. Underviseren introducerer dagens undervisning, som ofte tager udgangspunkt i et motiv, et tema, en ny teknik eller et nyt materiale

Billedkunsthold

På billedkunstholdene arbejder vi med mange forskellige udtryk og teknikker. Teknikkerne kan fx. være tegning, maleri, akvarel, collage, tryk, ler, digitale billeder, skulptur og installation. Vi arbejder med plane billeder og skulpturelle udtryk i både egne og fælles værker. Vi øver os i at skabe overraskende og fantasifulde værker, og i at gøre os umage.

Tegnehold

På tegneholdene øver vi os i mange forskellige tegneteknikker og i at iagttage og gengive forskellige former og udtryk. Vi eksperimenterer også meget gerne med alternative tegneredskaber og overraskende metoder. Undervisningen veksler mellem bundne opgaver og øvelser, hvor eleverne kan tegne mere fabulerende og frit og derved øve lige præcis dét, der kan udvikle deres egen personlige tegnestil.

Varighed og ferier

Sæsonen varer 24 gange, 12 gange før jul og 12 gange efter. Undervisningen starter i uge 35 2023 og slutter i uge 15 2024 (mandagshold slutter i uge 16). Efter jul starter vi op igen i uge 2. Der er ingen undervisning i uge 42 og 7.

I priserne for børnehold er indeholdt gratis deltagelse i vores lørdagsværksteder. Se mere under lørdagsværksteder for 1.-7. klassetrin og lørdagsværksteder voksen/barn.