Forårsopgaven 5.-9. KL.

OPGAVE 3

I opgave 3 skal du bygge en skulptur af de materialer du har hjemme eller nemt kan finde. Se filmen herover og få inspiration til, hvordan du kan gøre.
Tag et foto af din fuglehusskulptur og send det til os inden d.15.maj 2020. Dit foto bliver så en del af udstillingen på Herning Billedskoles hjemmeside. Husk at skrive dit navn og hvilket hold, du plejer at gå på, når du sender billedet.

OPGAVE 2

I opgave 2 skal du lave en collagefugl med udgangspunkt i en rigtig fugl. Du kan vælge et af billederne herunder, eller du kan selv finde en på internettet.
Når din fugl er færdig, skal du tage den med udenfor og placere den flot i naturen. Tag et foto af fuglen i naturen og send det til os, så dit foto bliver en del af udstillingen på Herning Billedskoles hjemmeside. Husk at skrive dit navn og hvilket hold, du plejer at gå på, når du sender fotoet af din tegning. Send dine fotos senest d. 15. maj 2020 til:

OPGAVE 1

I denne første opgave skal du tegne. Du skal bruge din fantasi, sort tusch eller kuglepen og et stort stykke hvidt papir. Når du tegner med tusch eller kuglepen, så spilder du nemlig ikke tiden på at viske ud. Du kan lade dig inspirere af den video, vi har lavet på youtube og bruge din fantasi til at gøre tegningen sjov og overraskende og gerne med mange små, fine detaljer.
Du skal tegne et fuglehus med en fuglefamilie og meget, meget mere…
Fuglehuset du skal tegne, skal være af træ, så kan du nemlig også tegne brædder, knaster og søm. Og du må gerne bygge til og om i fuglehuset, efterhånden som du får idéer, så det bliver et sjovt og måske ret mærkeligt hus, vi aldrig før har set.
Der bor nogle meget finurlige fugle i det fuglehus, du skal tegne, og de skal selvfølgelig også være med på tegningen. Der kan være plads til en hel fuglefamilie i huset med unger, bedstemor osv. Fuglene må gerne have menneskelige egenskaber, påklædning og interesser. Måske er den ene helt vild med at cykle på éthjulet cykel eller vild med at spille violin, og så må man jo tegne det med. Fuglehuset hænger nok i et træ, på et plankeværk eller et skur i haven, og det skal også tegnes.
Når du synes at tegningen er færdig, må du meget gerne sende et foto af tegningen til os, så lægger vi den på Herning Billedskoles hjemmeside som en del af en digital udstilling. Husk at skrive dit navn og hvilket hold, du plejer at gå på, når du sender fotoet af din tegning. Send dine fotos senest d. 15. maj 2020 til:

FLERE IDEER

Fuglefar med badedyr i fuglebad Havegrill og fuglefar med forklæde
Bedstefar med morgenkåbe Nabo der kigger over hækken
Vandkande i et springvand Parasol og liggestole
Havefest med hele fuglefamilien Storebror på skateboard
Badebassin med fuglebabyer Hængekøje med fuglebedstefar
Trampolin med fugleunger Fugl der gynger
Fugletvillinger på en gyngehest Fuglekor med dirigent
En onkel i sportsvogn En flagstang med fugl i toppen
Vasketøj på tørresnor En luftballon med gæst
Bedstemor der drikker kaffe Søster, der cykler på éthjulet cykel