Vindueskiggere med lange ben

BILLEDKUNSTENS DAG 2021

”Vindueskiggere med lange ben” er et fællesprojekt for Herning Billedskoles elever i uge 11, hvor vi med projektet styrker fællesskabet for vores elever, som sidder i det begrænsede fællesskab, som onlineundervisningen udgør. Samtidig markerer vi med projektet Billedkunstens Dag 2021.
Hvis du er elev på Herning Billedskole, har du i din materialepose fået en lang rulle papir. Den måler ca. 36 x 100 cm. Hvis du ikke har sådan en rulle, kan du lave din egen ved at tape A4-papir sammen på bagsiden. Du skal bruge 5 stykker A4-papir, som skal tapes sammen.
Figurerne skal laves i højformat, klippes ud og tapes på indersiden af et vindue, så vindueskiggeren i stedet for at kigge ind kigger ud mod verden.

Vindueskiggerne skal fotograferes og sendes til Herning Billedskole på 41160368 / vicky@herningbilledskole.dk eller lægges op på Instagram med følgende hashtags:
#herningbilledskole
#billedkunstensdag2021
#vindueskiggeretilbilledkunstensdag

På Billedskoleholdene har underviseren inspiration og idéer klar til opgaven, men hvis du er en af dem, som arbejder selvstændigt, så finder du lidt idéer på næste side.

Forslag til materialer:
Lang papirrulle eller sammensatte A4-ark
Noget at tegne med: blyant, tusch
Evt. noget at farvelægge med
Evt. collagepapir
Evt. limstift
Klar tape
Mobiltelefon til at fotografere

Vi glæder os til at se mange og laaaaaange vindueskiggere – rigtig god fornøjelse!