Om os

Herning Billedskole tilbyder undervisning i tegning, maleri, grafik, skulptur og andre billedskabende udtryk for børn, unge og voksne.
Vi har længerevarende kurser på forskellige hold for børn i Herning, Aulum, Kibæk og Vildbjerg og flere forskellige hold for voksne. Mere end 300 børn og voksne er aktive på billedskolens hold.
Derudover har vi weekendkurser, lørdagsværksteder, forårsbilledskole, sommerbilledskole og engleværksteder, som man kan tilmelde sig løbende.
Vi tilbyder også kurser for lærere og pædagoger, temakurser for skoleklasser, forløb for børnehaver, konfirmationshold og andre interessegrupper.

Billedskolen blev stiftet i 1988 af Poul Lundgård og har siden udviklet sig til at blive en stor og aktiv billedskole med placering midt i byen på 3. sal i Huset no7.

Billedskolen har pt. 20 faste hold for alle aldre og tilbyder desuden weekendkurser og temaværksteder af kortere varighed i løbet af året. Vi er pt. 10 faste undervisere med billedkunstnerisk faglighed og erfaring, men vi samarbejder også med eksterne undervisere og kunstnere om fx Masterclass eller workshops.