Vimpler for fællesskab

Som afslutning på denne sæson laver vi et stort fællesværk, som skal hænge mellem træerne på plænen ved Tinghuset i Herning.

Hver elev laver en lang og flot vimpel, der hænges op sammen med alle andre elever og læreres vimpler. En masse glade hilsner til og fra os alle. På holdene præsenterer underviseren opgaven, men er du ikke med i onlineundervisningen, så får du inspiration her.

Materialerne til vimplen findes i den materialepose, som du har hentet. Vil du gerne være med til vimpel-opgaven og ikke har hentet materialer på billedskolen, så skriv til Else på else@herningbilledskole.dk.

Fra ca. kl. 18 fredag den 16. april kan man se hele samlingen, som hænger der hele weekenden. Kig forbi lørdag og søndag og se alle vimplerne.

Aflevering af vimpler: For at din vimpel kommer med i fællesværket, skal du aflevere den fredag d. 16. april i tidsrummet kl. 14-18 på plænen ved Tinghuspladsen, på hjørnet af Østergade/Nørregade i Herning. Af hensyn til forsamlingsforbuddet skal vi undgå, at for mange kommer på én gang. Vi har derfor valgt nogle tidspunkter, hvor du kan aflevere, og beder dig skrive til Else på else@herningbilledskole.dk med besked om navn og det valgte tidspunkt. Har du ikke mulighed for at aflevere fredag eftermiddag, kan du aflevere vimplen i løbet af ugen og senest torsdag aften i Billedskolens postkasse ved indgangen i Nørregade 7A, Herning.

Afleveringstidpunkter:
Kl. 14.00, kl. 14.30, kl. 15.00, kl. 15.30, kl. 16.00, kl. 16.30, kl. 17.00, kl. 17.30 og kl. 17.45

Opgave: Vimplen laves på et stykke sammenrullet stof, som kan findes i materialeposen. Stoffet er enten blåt, hvidt eller gult og måler ca. 25-30 x 150cm. Vimplen må gerne bibeholde det store format, så vimplerne syner af noget på Tinghuspladsen, men det er op til dig, hvordan du vil bearbejde din vimpel: du må ændre formen, klippe strimler og huller, male, tegne, trykke, flette osv. – kun fantasien sætter grænser. Husk at dekorere din vimpel på begge sider. Det øverste af din vimpel skal være en flad kant, som kan bukkes rundt og bruges til ophæng. Der skal være ca. 5cm stof i toppen af vimplens til ophæng.

Idéer: Du kan dekorere din vimpel lige præcis, som du har lyst til, men her får du lidt idéer til, hvad du kunne gøre.

Maleri a la aboriginal kunst

Materialer: akrylmaling, vatpinde, pensel, motiver til at kigge på fx dem du finder herunder.

Stablede tegninger

Materialer: sort vandfast tusch eller kuglepen, akrylmaling, pensel eller pind, motiver til at kigge på fx dem du finder herunder eller det, du kan finde hjemme hos dig.