Kulturfest Herning 2023 – Vilde verdensvæsner

– et fælles billedkunstprojekt til Kulturfest Herning 2023 ”Vild med verden”

Til Kulturfest Herning 2023 vil man kunne møde VILDE VERDENSVÆSNER rundt omkring på Kulturfestens område. Følger man dem, kommer man hele ”verden” rundt.

Endnu engang har vi fornøjelsen at kunne invitere jer og jeres skoleklasser til at deltage i et fælles billedkunstprojekt ifm. Kulturfest Herning.  I år sker det lørdag den 10. juni.
At møde VILDE VERDENSVÆSNER skal give anledning til smil, glæde, forundring, nysgerrighed og godt humør. Vi giver derfor bolden op til at skabe de VILDESTE, varierede, vovede og vanvittige VERDENSVÆSNER, der endnu er set. Slip fantasien løs og eksperimenter med form, farve, og materialer.

Opgaven:
Vi bygger skulpturer som sjove, mærkelige og vilde væsner. På træpæle skabes 3-4 væsner/figurer på 2 sider af pælen, som måler 1,80 cm i højden. Materialerne er udover pælen, forhåndenværende ting og sager som trærester, lister, skrammel, skrot, stof, liggeunderlag mm. Alt sammen noget, der kan tåle at stå ude. Pælene leverer vi. De kan afhentes på billedskolen ifm. Inspirationsdagen den 30. marts. De øvrige materialer samler I selv sammen. Redskaber og basismaterialer som eks.  lim, maling og lignende stiller skolen selv til rådighed. Når I bestiller antal pæle til jeres klasser, skal I tænke, at der går min. 4 elever pr. pæl.

Inspirationsmøde og afhentning af materialer:
Vi inviterer til inspirationsmøde torsdag den 30. marts kl. 15-17 på Herning Billedskole, Nørregade 7A. Her får I ideer til fremgangsmåder, variationer og differentieringsmuligheder og vi skal også lige arbejde på et VERDENSVÆSEN eller to. Forhåbentlig kan vi også give jer materialerne med hjem. Kommer man ikke til mødet kan man komme forbi billedskolen i løbet af ugen for at hente pæle.

Opstilling og afhentning af VILDE VERDENSVÆSNER:
Værkerne skal opstilles på udvalgte steder i Herning midtby fredag den 9. juni. I skal selv stille op på de anviste pladser.
Værkerne kan hentes igen fra søndag den 11. juni og herefter stilles op ved jeres egen skole. Nærmere information om tid og sted for opstilling og afhentning kommer senere.

Tilmelding til projektet:
Skriv til tilmelding@herningbilledskole.dk senest den 16. marts 2023.
Angiv venligst:
Antal deltagere og dermed pæle, som I tænker at bidrage med (min. 4 elever pr. pæl)
Skole og klasse, navn, tlf.nr og mailadresse på lærer/lærere.
Antal deltagere i inspirationsmødet den 30. marts.

Ved spørgsmål vedr. projektet så ring eller skriv gerne til else@herningbilleskole.dk, tlf. 21442714. Vi håber, at rigtig mange har lyst til at være med. Vi glæder os endnu engang til at lave et spændende projekt sammen med jer, og tror, at det kan blive rigtig vildt!