Tegning hver anden mandag

Underviser: Anne Lindholm
Tid: hver anden mandag kl. 9-12. 12 gange – 6 før jul og 6 efter.
Uge 35, 37, 39, 41, 43, 45 og 2, 4, 6, 9. 11, 16
Målgruppe: voksne
Pris: 1850 kr.

Du vil blive introduceret til forskellige tegneteknikker, metoder, udtryk og nogle gange overraskende materialer. Hver gang varmer vi op med kortere øvelser og arbejder herefter med opgaver, hvor du kan fordybe dig i længere tid og blive vejledt i lige netop det, du synes er svært. Undervisningen vil skabe mulighed for, at hver enkelt vil kunne tegne frit og udvikle sin egen tegnestil. Man skal ikke være mester, bare have lyst til at øve sig og eksperimentere med udtryk og teknikker.
Medbring tegnepapir mindst A3 /100g, en tegneblyant, en kuglepen og hvad du ellers har på lager af tegnegrej den første gang, så ser vi om du evt. skal have anskaffet mere.

Anne Lindholm er uddannet på Designskolen i Kolding og begyndte efter en periode som designer i boligtekstilindustrien som underviser i kunstneriske fag.
Hun var i 15 år ansat på Design-og håndværksefterskolen i Skjern, hvor hun underviste i tegning, maleri, grafik og blandform. Siden 2017 har hun været ansat på Herning Billedskole, hvor hun underviser voksne og børn på skolens egne hold, men også på lærerkurser og områdets folkeskoler og øvrige samarbejdspartnere.
Anne har desuden løbende deltaget i billedkunstkurser i ind-og udland bla. på Årskursus i maleri, Århus Kunstakademi i 2014/15.

Anne Lindholm

anne@herningbilledskole.dk