Billedkunst på ældste trin 22/23

Et kursusforløb til billedkunstlærere, som underviser i grundskolens ældste klasser.

På Herning Billedskoles kurser er praksis i højsædet. Her får man fingrene i materialerne, inspiration til undervisningen, netværk og erfaringsudveksling. Centralt i kurserne er teknikker og deres anvendelse, materialekendskab og undervisningens organisering.
På kurset forholder vi os også til valgfaget billedkunst og prøven i faget. Kursusforløbet er målrettet billedkunstlærere, der underviser på ældste trin generelt eller på valgfag for 7.-8. klasse med afsluttende prøve.
Et kursusforløb består af 3 eftermiddagskurser á 4 timer og evt. en prøveeksamen á 6 timers varighed.
Eftermiddagskurserne tager udgangspunkt et i udvalgt område. I forløbet 22/23 kommer vi omkring tegning, maleri, skulptur og installation.
Ved Prøveeksamen prøver kursusdeltagerne selv kræfter med eksamensformen. På baggrund af et prøveoplæg laves research og skitser hjemmefra. Herefter udformes værket i løbet af kursets første 3 timer. Efterfølgende arbejder vi med vurdering af årsudstillinger og eksaminationer på baggrund af deltagernes værker. Kursusforløbets deltagere og Billedskolens undervisere er i kontakt hele skoleåret gennem en lukket facebook-gruppe. Her deles ideer, erfaringer og gode råd. Udover deltagelse i kurserne har man også mulighed for at få sparring og vejledning i forhold sin egen praksis.

Tid:
Mandag d. 22.08.22 kl. 14.00-18.00 – Tegning
Torsdag d. 27.10.22 kl. 14.00-18.00 – Maleri
Mandag d. 5.12.22 kl. 14.00-18.00 – Skulptur og installation
Torsdag d. 9.3.23 kl. 9.00-15.00 – Prøveeksamen

Pris:
3000 kr. for kursusrække á 3 kurser inkl. materialer, kaffe og kage
3500 kr. for kursusrække og prøveeksamen.

Ekstra vejledningsforløb
I forbindelse med kursusforløbet er der yderligere mulighed for at tilkøbe et vejledningsforløb på egen skole. Billedskolens underviser deltager i 3 x 2 timers billedkunstundervisning på ældste trin. Dertil kommer 2 timer til fælles planlægning, evaluering og perspektivering. Hvilket specifikt fokus og indhold, der skal samarbejdes om aftales med billedkunstlæreren.
Pris for vejledningsforløb: kr. 4.000. Kørsel afregnes efter gældende takst/km og 250 kr./time.

Sted: Kurserne afholdes på Herning Billedskole, Nørregade 7A, Herning
Undervisere: Anne Lindholm og Vicky Kjær Søndergaard Sørensen

Yderligere information og tilmelding: på mail til tilmelding@herningbilledskole.dk
Ved tilmelding angiv venligt egne og skolens oplysninger: navn, telefonnr. og mailadresse og skolens EAN-nummer.